Het nieuwe werken

Wat is dat ‘het nieuwe werken’?
Een visie op een manier van werken die optimaal aansluit bij de behoefte van de kennis- / informatiewerker, met als beoogd resultaat het versterken van de marktpositie.

In de praktijk is het medewerkers in staat te stellen zelf te bepalen hoe, waar, wanneer en met wie ze werken, any time, any where, any place en with any device.

Het werkelijke ‘nieuwe’ is dat de medewerkers waarde toevoegen aan de organisatie en niet meer de manager. (Lees deze laatste zin nog eens!)

Waarom zouden organisaties dat moeten willen?
Om medewerkers blijvend te kunnen boeien en binden want de nieuwe generatie werknemers groeit op in een wereld van virtueel denken en samenwerken, netwerken en kennisdelen. Zij willen snel schakelen en multitasken. Dat is de werkomgeving die zij zoeken.
Maar ook voor een betere balans tussen kosten en baten. Door de inzet van nieuwe technologieën wordt de medewerkers in staat gesteld efficiënter en flexibeler te werken en zijn daardoor waardevoller voor de organisatie.
En al dit nieuwe biedt mogelijkheden voor nog meer service naar klanten en dus verhoging van de klanttevredenheid.

Maar pas op, het nieuwe werken heeft een enorme impact op de organisatie, dat moet niet worden onderschat.